Klädtips för icke-standard kroppsbyggnad

Jag tänkte starta den här tråden med att be om tips och synpunkter på softshelljackor. Jag fick nyligen ge bort min marmot tempo jacket storlek medium när jag såg att den satt bättre på lillebror (som är mer än en decimeter kortare). Mitt problem är att passformen var alldeles lagom på medium jackan, jag prövade även en large, men det kändes som att den blev lite fladdrig.

Jag har tidigare köpt en skaljacka från Crux som är (nästan) det enda märke jag sett som erbjuder regular/long-alternativ på de vanliga storlekarna. Är det någon som känner till något annat märke eller modell på lätt softshelljacka med tajt och gärna lite längre skärning?

Arbetskläder

Jag tänkte starta den här tråden med att be om tips och synpunkter på softshelljackor. Jag fick nyligen ge bort min marmot tempo jacket storlek medium när jag såg att den satt bättre på lillebror (som är mer än en decimeter kortare). Mitt problem är att passformen var alldeles lagom på medium jackan, jag prövade även en large, men det kändes som att den blev lite fladdrig.

Jag har tidigare köpt en skaljacka från Crux som är (nästan) det enda märke jag sett som erbjuder regular/long-alternativ på de vanliga storlekarna. Är det någon som känner till något annat märke eller modell på lätt softshelljacka med tajt och gärna lite längre skärning?

Mitt tips är att titta på arbetskläder som är bra och billigare än de stora dyra märkena av friluftskläder och har ofta hela skalan av storlekar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips