Kebnekaise i vår

Hej alla friluftvandrare. Jag är sugen på kebnekaise i vår och tänkte höra om fler ska dit.
Kan man slänga lite idéer o frågor till varandra och kanske rent utav dra berget tillsammans.
Jag planerar mest den här turen för pappas skull. Han gick bort nyligen och den gamla farsgubben pratade mycket om berget. Tänkte ja skulle ta turen o kanske lämna något minne ifrån han där uppe.
Hojta gärna till ifall du har lite tips att ge 👌

Sikta på juli och framåt. I vår är det vinter vid kebnekaise, vandring är inte att tala om.

STFs hemsida har det mesta av info du behöver.

Toppen är glaciär, svårt att lämna minne där, men strax nedanför kan du skapa något i stenskravlet.

Lycka till
Peter

Skickat från min G8341 via Tapatalk

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
2 gånger. Har vandrat förbi många gånger utan att gå upp. Flera gånger har det varit så dåligt väder att jag inte sett berget. Avbrutit 2 eller 3 toppturer. Räkna inte med att du kommer upp på första försöket. Vill du absolut upp ska du nog räkna med att ha några dagar där åtminstone.

Snö får du se på toppen.

Peter

Skickat från min G8341 via Tapatalk

xoxoxo

Temp. avstängd
Skicka ett PM om du vill ha en kompis.

Om du tänkt åka under våren är det skidor/snöskor som gäller, framåt juni går det att vandra dock med snöiga partier. Boka gärna in så du har luft i kalendern, om det blir dåligt väder, Kebne är väldigt lurigt.

Att lämna något kvar på berget är dock inte att rekommendera, men kanske ha med något foto och göra någonting fint med stenar som du får som minne?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips