Karttäckning över hela Sverige från Garmin

Fler gatunamn

I den lilla byn där jag bor var inte gatunamnen utsatta tidigare. Nu är de det. :)

Det tog ungefär 30 sekunder att konstatera att parallellgatan till den jag bor på har fel namn. :(

Det namnet har i stället hamnat på en tvärgata, vars riktiga namn inte alls finns med. Suck.

Anders
 
Re: Fler gatunamn

apersson850; sa:
Det tog ungefär 30 sekunder att konstatera att parallellgatan till den jag bor på har fel namn. :(

Det namnet har i stället hamnat på en tvärgata, vars riktiga namn inte alls finns med. Suck.

Jag sade bara att täckningen skulle vara bättre, inte att det skulle vara korrekt information. Som man säger i IT-branschen: det har vi fixat i nästa version...
:):):)
 
Uppdateringar av kodade produkter?

Någon som har beställt en uppgradering av programvara som nyttjar koder (City Navigator, City Select, BlueChart) och vet om Sportmanship hanterar det som de skall?

Till skillnad från produkter utan koder (t.ex. MetroGuide) så är det inga blanketter och returnering av CD utan på Garmins webbsida blir man hänvisad till generalagenten för att få en kostnadsfri CD med uppdateringen från dem. Eventuella uppgraderingskostnader betalar man sedan när man registrerar och får sin nya kod.
 

clindh

Forumvärd
Enligt rykten jag hört har Sportmanship ett avtal med Lantmäteriet och kommer med topokartor till Garmin. Jag vet inte vilken skala det är i. Enligt ryktet skulle de kosta ca 2300:- per län.

(Ta diskussion om Lantmäteriets priser i denna tråd istället...)
 
clindh; sa:
Enligt rykten jag hört har Sportmanship ett avtal med Lantmäteriet och kommer med topokartor till Garmin. Jag vet inte vilken skala det är i. Enligt ryktet skulle de kosta ca 2300:- per län.
I denna tråd finns det mer substans än bara rykten kring det alternativet, http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=17503

Det förtjänar väl att påpekas att MetroGuide och övriga europeiska kartor från Garmin är vägkartor, iofs väldigt avancerade sådana men de har synnerligen dåligt med information om terrängen runt omkring. Kartorna Christer nämner skall man, om de lever upp till förväntningarna, ha när man skall ut och vandra, rida eller åka skoter i vildmarken.
 
metroguide europe 5

MG europe 5 har mycket mindre kartblock för att bättre kunna välja exakt de kartor man vill ha. city-nav och city-sel verkar ha liknande rutor som tidigare.

Det är väldigt stor skillnad på hur mycket vägnamn som är med på kartan. LM har gjort storsatning på digitalkartering av sverige. Sjöar o.s.v. ser ut att vara ca 1:500 000 fortfarande.

Vägkartan är LM's fastighetskartan med extra information från navtech. (Restauranger hotell...)

Sedan är den approximerad och konverterad av Garmin.
 
Re: metroguide europe 5

matbj; sa:
MG europe 5 har mycket mindre kartblock för att bättre kunna välja exakt de kartor man vill ha. city-nav och city-sel verkar ha liknande rutor som tidigare.
Såvitt jag kan se har CitySelect 5.0 de nya mindre områdena också. Åtminstone runt Stockholm ser den exakt likadan ut som MG.
 
Re: metroguide europe 5

matbj; sa:
Det är väldigt stor skillnad på hur mycket vägnamn som är med på kartan. LM har gjort storsatning på digitalkartering av sverige. Sjöar o.s.v. ser ut att vara ca 1:500 000 fortfarande.

Skala 1:500 000 kan väl inte vara grunkartan för en friluftskarta, den upplösningen är alldeles för dålig ! Ser ut att vara . . . ?? Var har du sett det ?

Bertil
 
Ursäkta en lobotomerad....

Men hur skall jag nu göra för att beställa denna uppgradering från MG europe 4.0 till 5.0??

Hur får jag hem blanketten?? Är det meningen att jag skall skriva it PDF-blanketten, fylla i den och sända den med min originalskiva till adressen Garmin angett??

Finns uppgraderingen tillgänglig redan, kan jag beställa NUUUUU???

Och varför får jag intrycket att Norge är ett vitt område på alla kartprogram, ink MG 5.0....? Och jag som kör så mycket i Norge....... Suck!!

MVH Tony
 
Re: Ursäkta en lobotomerad....

Tony_Avesta; sa:
Är det meningen att jag skall skriva it PDF-blanketten, fylla i den och sända den med min originalskiva till adressen Garmin angett??
Ja, det är så jag också uppfattat det.
Finns uppgraderingen tillgänglig redan, kan jag beställa NUUUUU???
Ja, men det står att leveransen kommer att dröja 8-12 veckor. Gissar att det är bättre att vara långt fram i kön...
Och varför får jag intrycket att Norge är ett vitt område på alla kartprogram, ink MG 5.0....? Och jag som kör så mycket i Norge....... Suck!!
Varför tog det ända till nu att få täckning i hela Sverige? Jag antar att det är en resursfråga och att man tar länder i ungefär den ordning de bidrar finansiellt till Garmins försäljning. Nästa gång kanske också Norge får sitt... :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
t_andersen Karttäckning i gränstrakt mot Norge Navigering 2
viggoboy Samma mottagning på hela jorden? Navigering 8
agathon karta för hela kungsleden Navigering 6
kanotisten Väder från hela världen Navigering 4
Big Pete RT 90 för hela slanten? Navigering 5
nicko_ Androidapp med offline fjällkarta för både Norge och Sverige Navigering 7
jonasbjork Kvaliteten på Garmins TOPO Sverige v5 PRO ? Navigering 8
Dalu0700 GPS vandring i Sverige och utland Navigering 2
Gavia_Stellata Finns kartor över Sverige till Magellans GPSer Navigering 4
dabac Höjddatabas Sverige /klarälven Navigering 0
Timid GPS för Toppturer i Sverige, Norge och Alperna Navigering 1
Jozii Geocoin Race Sverige Navigering 0
erik.p Köpråd : GPS som funkar i Sverige & USA Navigering 2
Brune eTtrex Legend HCX och Vista HCX nu i Sverige Navigering 8
orkesterchefen Garmin Rino värdelös i Sverige eller... Navigering 2
stefanwetterstad Är det omöjligt att köpa norsk topokart i Sverige? Navigering 2
avslLM Ny höjdmodell över Sverige (?) Navigering 2
eloserik Nu har Garmin Sverige upptäckt att de säljer 60CSX Navigering 1
SkogsCalle Garmin 60CSx finns nu att köpa i Sverige Navigering 9
Store Sverige får nytt koordinat- och höjdsystem Navigering 33
bosj Sverige karta med postnummer och kommun Navigering 0
annsun Var finns Garmin 60 CS i Sverige? Navigering 22
vonhall Geocaching i Sverige Navigering 4
GPSJohn GPS-butik i Sverige? Navigering 8
fafner Affärer i sverige Navigering 0
melv USA vs. Sverige Navigering 1
XPAT Skillnad på USA och Sverige Navigering 14
morgan.sandberg GPS priser i Sverige. Navigering 12
Sabbelina USA köpt Magellan 315, lönt i Sverige? Navigering 17
Christer.Holmstrom Köpa Garmin GPS (ex. Etrex Vista) i Sverige Navigering 16
MTE MapSource i Sverige Navigering 4
olhe Mapsource Sverige i 1:100.000 Navigering 16
dragan OziExplorer vs. Gröna Kartan och Sverige Kartan Navigering 2
ALj Route 66 Sverige 2003 glädjande! Navigering 4
goranwi Route 2000 Sverige till salu Navigering 2
hogskolan Mapsource Sverige/Danmark Navigering 7
Sportbil Ny MapSource för Sverige i januari! Navigering 4
pefo Var köper man GPS mouse i Sverige? Navigering 0
ejø Waypoints i Sverige Navigering 5
Vart får man tag i eTrax Summit någonstans i Sverige???? Navigering 2
Waypoints Sverige\Godtland Navigering 1
MirKov Sverige kartor för EPOC (Street planner99) Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.