Kartapp för Android smartklocka

Hej!
Har snart googlat i evigheter men kommer ingen vart och nu vänder jag mig till er. Jag behöver en app som funkar på min smartklocka (OnePlus Watch 3, dvs en Android) - och egentligen är jag inte ute efter något avancerat.

Jag har några need to have:
  • Se min GPS-position på en karta. Gillar Naturkartans waypoints, med kan lika gärna vara en annan likvärdig karta.
  • Jag vill kunna spåra var jag gått, både i klockan och i telefonen.
  • Kommer vara utanför telefontäckning så detta behöver vara tillgängligt offline och kunna laddas ner till klockan.
Några nice to have:
  • Möjlighet att kunna välja att gå längs en specifik led (snarare än att leden bara syns som ett streck på kartan).
  • Möjlighet att kunna mäta avstånd, både fågelvägen mellan två punkter och längs en given led.
  • Kunna välja olika aktiviteter (t.ex. toppturskidåkning på vintern och vandring på sommaren).
Jag tänker mig att den här appen måste finnas och vara Android/WearOS-kompatibel men hittar ingen - eller letar jag bara på fel ställe?

Locus Maps kanske kan funka för dig.

Jag letade runt lite och Googles AI ger följande översikt:

AI-översikt
1751750986655.png

1751750986682.jpeg

1751750986708.png

+7

The OnePlus Watch 3, running Wear OS, can use Locus Map with its dedicated "Wear for Locus Map" add-on. This add-on allows users to view maps, track routes, and control navigation directly on their wrist. However, it's important to note that the watch app relies on the phone for map data, particularly offline maps. While the watch can display the map and track progress, it doesn't function as a standalone navigation device.

Key points about using Locus Map on a OnePlus Watch 3:
  • Wear OS Compatibility:
    The OnePlus Watch 3, being a Wear OS device, is compatible with the "Wear for Locus Map" add-on.

• Phone Dependency:
    The watch app primarily displays data from the connected phone, including maps and navigation information.

• Offline Maps:
    While the watch can display offline maps, they need to be loaded from the phone. There may be issues displaying offline LoMaps on the watch if they are not properly synced or if there are permission problems.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips