Android träningsapp för intervaller?

Jag skulle vilja ha en app i min andriodmobil för intervallträning till musik. Säg att jag vill köra 45 sek träning och 15 sek vila och säg 10 repetitioner. Då vill jag ställa in dessa 3 värden i appen och så ska den spela musik (enligt mitt val, t ex från spotify eller musikspelare från mobilens minneskort). Roligt om den kunde välja från två olika spellistor: träna resp vila men det är kanske för mycket begärt så jag kan nöja mig med en spellista och något typ av pip då det är "byte"- Dock ska det vara LJUDsignal, jag vill inte titta ner på en klocka på skärmen som räknar ner.
Jag vill kunna ha olika tid för träning resp vila så bara ren nedräknare som kör samma tid om och om igen räcker inte riktigt för vad jag söker.

Någon som har några tips?

/Patrik
 
Verkar som den kan det mesta jag frågar efter men inte säker den klarar spotify som ljuskälla. Det magiska sök-ordet verkar vara "tabata" som jag gissar är någon form av intervallträningskoncept.

Någon som provat denna eller likande app och kan recensera?

/Patrik, laddade precis ner en från pansoft - ser dock inte ut som den doktorGlas länkade till
 

Du styr inte Spotify via timer appen, det gär inte möjligt.
Starta valfri lista på spotify, starta appen, välj intervall, träna.

SmartWod -> tabata träning eller EMOM. Den ger mycjket tydliga ljud-signaler för att växla jobb/vila
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.