Kartan

Förstår att ni som jobbar med Utsidans server, har fullt upp.
Men vill endå påtala, att det ligger en del karttips som varken innehåller angivning av plats eller är placerade på kartan, mao ganska meningslösa.

Dessutom på länktips, förekommer inaktuella (slockna) siter och flera dubletter.

Jag har påtalat detta i ett mail, förra året, när jag själv lyckades lägga in två felaktiga länkar.
Inte åtgärdat ännu.

Det hela kan ju till slut bli ganska svåröverblickbart, om det inte åtminstone korrigeras, när förövaren anmäler sig, enär länktipsen inte går att ändra av skribenten själv.

Björn

Onödiga punkter

Ja, precis. Och ni, alla användare av kartan, (inkl. mig själv) tänk er för när ni lägger in punkter.

Om ni nu lägger in en punkt... please tänk efter om det kunde vara på sin plats att skriva lite om den.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips