Kartan

Förstår att ni som jobbar med Utsidans server, har fullt upp.
Men vill endå påtala, att det ligger en del karttips som varken innehåller angivning av plats eller är placerade på kartan, mao ganska meningslösa.

Dessutom på länktips, förekommer inaktuella (slockna) siter och flera dubletter.

Jag har påtalat detta i ett mail, förra året, när jag själv lyckades lägga in två felaktiga länkar.
Inte åtgärdat ännu.

Det hela kan ju till slut bli ganska svåröverblickbart, om det inte åtminstone korrigeras, när förövaren anmäler sig, enär länktipsen inte går att ändra av skribenten själv.

Björn

Onödiga punkter

Ja, precis. Och ni, alla användare av kartan, (inkl. mig själv) tänk er för när ni lägger in punkter.

Om ni nu lägger in en punkt... please tänk efter om det kunde vara på sin plats att skriva lite om den.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips