Karlskronas paddlarklubb

Hej!
Jag har fått jobb i Karlskrona och ska flytta dit under våren. Nu undrar jag om det finns någon paddlingsklubb i stan som även satsar på havskajakpaddling?

När jag var runt och tittade på lägenhet så fick jag reda på att det fanns en klubb som ligger på norra delen av Långö och som heter något i stil med "Eskimå". Är det någon som känner till den klubben och har några telefonnummer dit?

Vidare undrar jag om det är svårt att få tag i en någorlunda central kajakförvaring i stan?

Jag är ytterst tacksam för alla tips kring paddling i Karlskrona.

Joakim Ekendahl

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
kajakförvaring på klubben Eskimå Re: eskimå

Det finns möjlighet att hyra förvaringsplats på kajakklubben Eskimå och det är 5 min med cykel från centralaste Karlskrona och vattnet har du precis utanför klubbhuset. Jag vet inte om du kan få plats för kajaken direkt eller om det är kö. Man byggde flera platser under somamren 2001 men jag vet itne om all aplatser gått åt sedan dess. På sommaren är det normalt paddlingsturrer på onmsdagkvällar om man vill paddla med andra på ordnad tur - oftast en för nybörjare och en för vana paddlare. om du inte hittar telenr på klubbens websida så maila mig så ger jag dig det.

Välkommen till en trevlig stad för paddlare!

/Patrik, som oxå padlar kring Karlskrona

joelbolin; sa:
jag är med i kajakklubben eskimå. jag svarar gärna om du undrar nåt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips