Kanotklubbar i västra Stockholm

Jag skulle vilja gå med i en kanotklubb i västra/nordvästra Stockholm. Jag tror att det finns en klubb nära Kanan-badet men lyckas inte hitta någon kontakt information.
Vore tacksam om någon kunde tipsa om hur man kommer i kontakt med den eller om det finns någon annan klubb i antingen västerort- eller Järfälla trakterna.

/D

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Stockholms paddlarklubb?

Per Brunes länk innehåller bl a Stockholms Paddlarklubb Box 192 162 12 VÄLLINGBY 08-376610 christer.soderlund@mbox301.swipnet.se Det skulle kunna vara kanotklubben vid Kaananbadet.

Kanotplatser är det ont om i Stockholmsområdet så är det bara en sådan du är ute efter är det kanske bättre att höra med båtklubbar eller ställa dig i kö i flera kanotklubbar. Om det är kamrater för långturer du vill ha så är Brunnsvikens KK störst i Stockholm på utflyktsverksamhet.

Thure

Mest träning

Tack för svaren, jag har ringt både Järfälla och Kaananbadets klubbar nu. Jag är mest ute efter att träna paddling och hoppas då på att man kan låna/hyra grejer nån timma då och då. Helgturer ibland blir kanske också aktuellt.

/D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips