Kanotbryggan Arctic Exp

Jag är på gång att byta ut en av mina kajker till en kajak med skädda. Jag har just nu två Lettman men eftersom de är lika så vill jag ha en kajak med lite andra egenskaper. Är det någon som praktiskt använt Kanotbryggans Arctic exp? Jag har prövat den under en timme i ganska hård vind och jag upplevde ned kursstabil och mycket välbyggd. Funderingarna gäller mest hur rolig, lättpaddlad etc den är under "normal" förhållanden. Är den lätt att rolla?
 
segelod; sa:
Jag är på gång att byta ut en av mina kajker till en kajak med skädda. Jag har just nu två Lettman men eftersom de är lika så vill jag ha en kajak med lite andra egenskaper. Är det någon som praktiskt använt Kanotbryggans Arctic exp? Jag har prövat den under en timme i ganska hård vind och jag upplevde ned kursstabil och mycket välbyggd. Funderingarna gäller mest hur rolig, lättpaddlad etc den är under "normal" förhållanden. Är den lätt att rolla?
Lätthanterlig och förutsägbar i sjö, hittar inte på några egna dumheter. Lättrollad, även med packning.
Har två stycken, en på västkusten (10 år gammal) och en på ostkusten (3 år gammal).
Arctic är väl bäst på att vara allround, dvs någorlunda tvåa i allting (utom i kvalité där den är bäst). Mer präktig än vansinnigt rolig, men visst kan man ha kul i en lätt packad Arctic (det är lätt att ta med för mycket prylar eftersom skotten är rymliga).
En superkajak för samma pris som en Point (som numera är en ganska hyfsad och prisvärd kajak!).

/Lasse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.