Kanotbryggan Artic?

Hej!

Funderar på att köpa en beg Kanotbryggan Artic. Skulle gärna ha in lite åsikter från andra som provat modellen. Är ute efter en allroundkajak som passar till det mesta.

Tack på förhand, Patrik.
 
Ett bra val

Hej Pad jag har själv en Arctic i typ 4 år. Jag tycker den är så bra att jag inte klarar av att skilja mig ifrån den trots att jag har köpt ytterligare en kajak. Den passar till det mesta och kvaliten känns jätte bra.
Mvh Mikael
 
Har paddlat en hel del olika modeller, men när man satte sig i en Artic så var jag tvungen att köpa en.
Är hur nöjd som helst med den, finishen känns super och kajaken är en dröm att paddla
 
Paddlat bara en tredagarstur i arctic. Bästa kajak jag testat! Lättmanövrerad, liten, surfar bra, bekväm att sitta i och att rolla. Skädda känns helt rätt på en sådan kajak, behövs inget mer.
På minussidan möjligen att den säkert känns liten om man är storväxt och att packmöjligheterna är lite mindre än på många andra.
 
Hur gick det?????

Jag är nyfiken på om vi lyckade övertala dig. Det verkar som vi var överens.
 
Kanoter i Polen?

pad; sa:
Hej!

Funderar på att köpa en beg Kanotbryggan Artic. Skulle gärna ha in lite åsikter från andra som provat modellen. Är ute efter en allroundkajak som passar till det mesta.

Tack på förhand, Patrik.
Hittade en ny Artic för 1699 zloty här: http://www.nurt.com.pl/katalog/product_info.php?products_id=394
Vilket är cirka 3880 Skr. Rätt billigt.
Fast jag antar att du menade Kanotbryggans Arctic, havskajak! ;)
[Ändrat av togges 2006-07-15 kl 00:27]
 
Tvekar.

Ja hur gick det, blev det någon Arctic?

Nja, efter att ha varit på kajaktestcentret i Ljungskile där jag provade ett tiotal olika kajaker så känner jag att jag hellre skulle vilja ha en NorthShore kajak. I dessa sitter jag bättre och de kändes lite mer lättsvängda och därmed lite roligare att paddla.
Den som kändes allra bäst var den minsta som heter ShoreLine. Den är kanske i allra minsta laget om man ska ut på tur eftersom jag är 180cm och väger ca 76 kg. Jag kommer iofs inte att paddla iväg på några längre turer utan mest paddla iväg med lite fika över dagen.

Vad det gäller Articen så var den helt OK, men jag tyckte inte att priset var rätt i förhållande till ålder,skick och det faktum att ingen övrig utrustning följde med.

Mvh Patrik
 
BKK har Arctic som uthyrningskajak sedan flera år tillbaks. Klubben har även några NS kanoter som klubbkanoter och därav kan vi lätt konstatera att kvalitén på Arctic bygget är betydligt högre än på NS. Sedan kan man ju ha synpunkter på hur kanoten är att paddla.
Troligtvis kommer BKK ha en kanotauktion till nästa vår och då kommer några Arcticar säljas.
 
Rätt pris?

Jo, kvaliteten på Arcticen verkar mkt bra. Har ochså förstått att kvaliteten på "engelska" kajaker ibland kan vara lite sisådär.

Arcticen jag provade var "cirka" 8 år och ganska repig i bottnen. Den hade två runda packluckor. Det var dock inget fel på kajaken, den var bara lite allmänt bedagad.

Om jag har förstått rätt borde den kostat cirka 12000:- som ny(?). Begärt pris var 8000:-, och inga som helst tillbehör.

Jag tyckte det kändes som ett överpris, eller?

Mvh Patrik
 
Skillnad manöverbarhet Arctic vs Buccaneer mfl?

Jag såg att arctic o northshore jämfördes. Har själv provat Arctic och tyckte den svarade lite dåligt på kantning. Är Buccaneer mer lättsvängd? Hur lättmanövererad är arctic jämfört med andra liknande moddeller? Kan man lära sig att "rockhoppa" med arctic, eller är den en "paddlaraktframkajak"?

Mikke.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.