Kanotbryggan Artic tillverkas åter

Jag var på båtmässan i Älvsjö häromdagen. När jag bläddrade igenom broschyrerna hemma såg jag att Trapper börjat tillverka Kanotbryggan Artic, under namnet Trapper Artic. Jämfört med min broschyrer från Kanotbryggan Artic Exp från 1988, så har Trapper Artic oval packlucka bak.

Men än finns inget på Trapper webbsida

Per
 
Trapper övertog Tommy Landens formar när han stängde. Det är i huvudsak samma sorts båt som tillverkas idag, oval akterlucka fanns redan på Landens tid. Dock är skäddan av annan konstruktion (Kajaksport??) på den kajak jag såg på mässan.
Tommy Landen var Mästaren när det gällde att hantera väven och plasten.
Trappers hantverkare är bland de bästa arvtagare som finns att tillgå, så formarna har hamnat i goda händer. Må dom stanna där.
/Lasse
 
Kanotbryggan

Kul att det blir fler av denna kajak. Jag har paddlat en sedan 2004, och tycker jättemycket om den. Superbra packutrymme inte minst. Nu har jag dock bytt till en NDK Romany, för att få en mera rörlig och litet mindre farkost. Så om nån är sugen på en begagnad Artcic Exp är det bara att skicka ett mail till britta.josefsson@hotmail.com. Kajaken ligger i Kungälv just nu.
 
Någon som vet något om var (om) den tillverkas. Inventerar just nu lite kajaker bl.a. Artic....

Nu har jag rensat hårt bland gamla broschyrer, men vad jag kommer ihåg så fanns inte Artic med i fjolårets Trapper broschyr.

Är det någon som tillverkar Artic så bör det vara Trapper då man nog köpte pluggen och rättigheterna från Tommy Lade´n, eller dödsboet.

Men enligt något inlägg här på Utsidan (som jag inte hittar nu) så skulle Trapper ha bytt ägare i höstas.
Skulle jag vara spekulant på en fabriksny Artic så skulle jag ta och ringa Trapper och höra hur det ligger till.

Edit: nu hann Calypso63 svara medan jag skrev

Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.