Kajakcontainer

Har börjat kika lite på en lösning på mina lagringsproblem av diverse kajakutrustning och har hört mig för ang. att få ställa upp en kajakcontainer rätt långt ut i skärgården, på fastlandet (Stockholm, Värmdö). Är det fler som har lagringsproblem och som skulle vara intresserade tro?

Container 20 fot, rejält lås.

// Jocke
 
Hej!
Jag skulle definitivt vara intresserad av en sån lösning. Ska till att skaffa en kajak till och har ingen plats för närvarande. SKulle naturligtvis föredra att kunna ha mina kajaker i stan men det verkar svårt eller alltför dyrt att få till.

Har du kommit längre med planerna?

/Fredrik
 
Container.

Hej. Jag har en container på Slagsta Marina - Mälaren vid Skärholmen. Jag vill också till yttre skärgården. Har paddlat en del vid Landsort och där kan bli trevliga vågor vid relativt måttliga vindstyrkor.

Det måste finnas något bra ställe på närmare håll en så! Så om någon kan anvisa en uppställningsplats på ett attraktivt ställe så hänger jag på.

Jo det är en tjugofotare och fem kajaker på varje sida kan vara lagom.

Jag har konstruerat (och byggt två) en långfärds havskajak med surfegenskaper även för surf med hjälp av "kite" drake.
 
Om ni inte har hittat platser för era kajaker såhär 10 år senare så kan jag erbjuda kajakförvaring på Svartsö i Stockholms skärgård! Maila mig på johanerikseijsing(snabelA)gmail.com om det är intressant!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hanscnilsson Kajakcontainer + inredning Paddling allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.