Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vi har med stort nöje tagit med vår 8 årige son på paddling under våren i en hyrd Hasle K-400. Vilka andra modeller finns det att tillgå för en liten man?
Forslådor finns i många olika storlekar. Man kan sätta på en lös skädda/fena för att få bättre kurshållning. En forlåda kan man också få hyfsat billigt begagnat.
Stackars det barn som skall försöka driva fram en forskajak på slätvatten om föräldrarna paddla havskajaker...vältränad lär barnet bli i alla fall...min erfarenhet är att de går tungt (och slingrigt) på slätvatten
Tvärtom så är faktiskt slalomkajaker riktigt pigga och dessutom rätt små och passar därmed mindre paddlare. I förhållande till en havskajak har de iofs lite taskig kursstabilitet, men det går säkert att fixa med en skädda på något vis.
Kanotslalom som sport har dessutom minskat i popularitet de senaste åren och det borde vara lätt att hitta en billig begagnad kajak.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar