Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
På Sportsnet (http://www.sportsnet.se/) säljs ett par kängor; La Sportiva Tibet.
Någon som tipsa om detta är ett bra köp eller inte, under förutsättning att de passar bra?
La Sportiva är ju välkända kängtillverkare (har MÅNGA modeller), av någon anledning så verkar Italienska skotillverkare ha lite svårt att nå svenska marknaden. La Sportiva, Scarpa och Crispi är mycket större märken i Norge tex. Just denna modellen (Tibet) har ju nubuckläder, det har jag inte förstått meningen med dessutom tycker jag att det är bättre när de har en uppdragen gummikant.
Sen får jag väl ursäkta mig för min okunnighet men jag undrar vad nackdelen är med nubuck?
Efter att ha läst andra inlägg förstår jag också att mitt tidigare krav på att ha membranet Gore-Tex kanske inte bör anses så viktigt. Att sköta ett par läderkängor är bättre...eller?
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer