Jotunheimen, väder nu v29-30?

Hej!

Funderar på att ta en liten tur nästa vecka till Jotunheimen. Har dock sett på bla http://www.senorge.no/mapPage.aspx att det fortfarande verkar ligga snö på de flesta ställen i det området. Någon som nyss varit där och vet om det fortfarande finns snö i området? Eller är det blött efter snösmältning?

Vore fint med svar då nästa vecka närmar sig med stormsteg...

Mvh örjan

Tjena.
Jag kom hem från jotunheimen idag, och kan konstatera att det inte är så mycket snö som kartan visar. Visst, det fanns LITE snö här och var, men det var inga problem för oss. hade en fantastisk vandring med både mycket regn och MASSA sol.
//Jocke

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tjena.
Jag kom hem från jotunheimen idag, och kan konstatera att det inte är så mycket snö som kartan visar. Visst, det fanns LITE snö här och var, men det var inga problem för oss. hade en fantastisk vandring med både mycket regn och MASSA sol.
//Jocke

Jo, det är mycket mer snö än normalt, dock inte överallt. Jag har just kommit hem efter två veckor då jag bl.a. har gått Fondsbu-Olavsbu-Skogadalsbøen-Fondsbu och Fondsbu-Gjendebu-Memurbu och en del av ruten Memurubu-Glitterheim. På den första turen fick vi gå kilometervis på snön men på den andra var det inte särskilt mycket snö. Vad jag kan se så stämmer det rätt bra med kartan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips