Jobba/Praktisera med dykning i utlandet.

Är en ** CMAS dykare och har funderingar på att
ta ett år ledigt från mina nuvarande universitets-studeier och utbilda mig "proffesionellt"
innom dykning.
Jag leter efter kontakter/sitesidor till gärna scandinaviska eller svensk-anknytna dykcenter ute i vida världen (den varma delen dvs :))
Iden är att jag mot en praktikplats/jobb ska få bo/utbilda mig upp till IDC/Instruktör/Divemaster eller dylikt. Om någon har kontakter, synpunkter eller bara bra tips, skriv gärna en rad!

mvh kalle (di98kja@student.hk-r.se)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Hej Karl!
Jag var själv inne på samma linje för några år sedan men det visade sig vara orealistiskt.
Idag kan i princip vem som helst bli instruktör och därför är marknaden översvämmad med dykinstruktörer.
Det innebär:
1. Det är mycket svårt att få jobb som divemaster eftersom en instr. både kan guida och utbilda.
2. Det finns gott om utbildade instruktörer att välja på så varför satsa på att utbilda en ny som dom inte känner.
Mitt förslag är att du utbildar dig här hemma. Då vet du att du får en bra utbildning. Sedan kan du åka ut och ta vilket jobb som helst som passar dig.
Men du kan ju också ha tur så leta på!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips