Jakten på den perfekta platsen?

Hej!
I sommar planerar jag och min scoutgrupp vara ute en vecka på ett ställe(basecamp) eller att göra en "längre" vandring. Så jag jag skulle vilja ha lite förslag utifrån mina krav. Det jag hade tänkt mig är att man har ett base camp vid en sjö där det finns fiske möjligheter och att man kan paddla samt att man kan ta fina dagsturer. Det andra alternativet är en låglandsvandring som ska vara i en vecka. Det kan vara vart som helst i Sverige. Ge gärna flera förslag.

Tack på förhand!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Paddla er nerför någon av norrlands mindre outbyggda älvar/åar, med strandhugg kan man komma upp i mer än en vecka även om man paddlar fort. (beroende på var man lägger i givetvis!).
Vill ni ha nått rikigt extraordinärt paddlar ni ner för tesusdalen och sen kanske in en bit mot hjärtat av sjaunja beroende på tid.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips