Jaktbyxor - Härkila extreme, köpa eller inte?

Ja. Då har jag också hittat hit till detta forum! Och jag tänkte dra igång på en gång med att fråga om det är någon här inne som har någon erfarenhet av Härkila Extreme byxorna?

Dyra måste jag ju medge att dom är, men är det kanske så att dom är värda priset?

Hur fungerar dom rent praktiskt? Det är sen höst/tidig norrländsk vinter dom ska klara av. Och jakten jag riktar in mig på är i huvudsak älg och björn. Dom skall alltså vara varma nog att klara av att sitta två timmar på pass men samtidigt skall man kunna gå en kilometer till passet utan att tycka att man bär med sig hela åhléns på kroppen.

En annan oerhört viktig egenskap är också hur pass bra dom klarar av att bli blöta. Ihållande regn är en sak men det jag tänker mest på är att man kan bli riktigt genomblöt när man går genom buskar och ris på väg fram till passet. Om byxorna då inte klarar av att hålla ute vätan har man ett par långa och dryga timmar framför sig.

Och sist men inte minst, finns det kanske ett annat likvärdigt par? Vill inte stirra mig blind på dessa byxor så därför frågar jag er!


Tacksam för svar,

Erik
 
Välkommen till forat!

Vi är många som ägnar sig åt ute aktiviteter, tyvärr är de som ägnar sig åt jakt här en minoritet, dessutom så för att svara på frågan bör man ju också använt plagget...

Rekomenderar att kolla på ett jakt/skytteforum för at få snabbare svar, t ex http://forum.robsoft.nu/index.php
 
Gaaaaah! Och på ett annat forum blev jag pekad hit!

Haha! Men tack för svaret i alla fall. Skall försöka hitta någonting där då!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.