Jakt med kamera

Goddag alla.

Sitter såhär i mellandagarna och funderar på vad som ska göras under 2007. En sak jag skulle vilja göra är att åka och spana lite djur. Det kan vara björn vid sånfjället, myskoxarna eller sarekälgar till rävar och lo. I stort sett alla vilda djur. Räknar inte norska får dit ;)

Så nu vill jag ha tips på fler bra områden där man kan spana djur, gärna i närheten till fjäll. Idealturen skulle vara olika läger i gränslandet mellan kalfjäll och skog och allra helst lite bra fiske också.

Om vi har några djurspanare så får nu gärna tipsa om plats, djur man kan finna där och bästa årstid att åka dit (dock inte vinter, ännu)

Får även önska alla en god fortsättning och hopp om ett skönt 2007.

// Emanuel

i tarradalen

har jag smugit på älg i skogen flera gånger. En fin 'gränstrakt' mellan skog o högfjäll! utmärkt fiske finns också, tex i tarraure. Lo har siktats vid såmmarlappa och vid njunjes syns falken ofta. Björn bor också i skogen. Ett bra spanställe är 'hyllan', hilldo, ovanför tarrekaisestugorna.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips