Jag måste varna för lundhags husky 3-pin

Vill minnas att när jag köpte mina lundhags husky 75 stod det något i stil med "enbart för vajerbindning, ej 3-pin". Kanske inte helt intuitivt med tanke på att hålen för 3-pin finns i läppen.

Vill du fortsätta använda pjäxorna efter lagningen kan jag rekommendera rottefellas chili-bindning. Enkelt att ha med sig en reservkabel om en går av.

Edit: Står på deras hemsida även idag.

Senast ändrad:
Vill minnas att när jag köpte mina lundhags husky 75 stod det något i stil med "enbart för vajerbindning, ej 3-pin". Kanske inte helt intuitivt med tanke på att hålen för 3-pin finns i läppen.

Vill du fortsätta använda pjäxorna efter lagningen kan jag rekommendera rottefellas chili-bindning. Enkelt att ha med sig en reservkabel om en går av.

Edit: Står på deras hemsida även idag.

Jag har VOILÉ 3 pins kabel bindning, jag antar att det är något liknande. Men vajrarna var för korta så jag ska beställa längre. Lundhags råd var att använda vajrarna om det är väldigt kallt samt mycket kuperat. Så nästa tur ska jag göra så, och när det är mera på Platten kan jag enbart köra med 3-pins.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har också tabbat mig och kört ett par Husky 75 i en Rottefella super Telemark utan att ta reda på om det funkar. Sulan sprack fram men gick att använda. Lundhags löste det på ett föredömligt sätt så jag fick pengarna tillbaka. Nu kör jag istället en Rottefella BC-bindning. Lundhags Expedition har den tjockare innerskon och finns med tre olika sulor bla BC.

/Ingvar

Jag måste uppdatera om bemötandet från Lundhags. De ringde idag och bad om ursäkt för att de inte återkopplade i tid. De berättade också att sulorna på mina husky var av 2012 års modell. De har uppgraderat mina till de senaste, de är mycket hållbarare. De betalar också hälften av min utgifter som jag fick lägga ut på skidhyrning mm. Jag tycker verkligen att de har skött allt bra och jag kommer garanterat handla från dem igen.

Länk till filmen från Sarekturen.:
https://www.youtube.com/watch?v=wVOEKv2LShw&t=627s

Knäckte sulan på ett par Garmont för länge sedan. Som väl var en bit in under tårna, så pjäxan satt i alla fall ihop. Hasade till närmsta STF-stuga och fick några långa skruvar av stugvärden som jag kunde skruva in i sulan framifrån. Räddade den turen och resten av vinterns skridskoåkning.

Bra att det löste sig för dig också til slut.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips