Jag har gjort en pakethållare!

Äntligen fick jag ändan ur vagnen att svetsa ihop en egen pakethållare. Jag fick tag i 10X1 mm rostfria hydraulrör som gick att bocka med ett vanligt rörbockningsverktyg från Biltema. Sabligt stark blev den och stadig. Ortliebväskorna sitter som gjutna på den. Tyvärr räckte inte rören till en lowrider åxå men de ska ja snart fixa till. Häpp!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
mothesta; sa:
Du kan inte tänka dig att göra fler? ;)
/Magnus

Kan ja väl... problemet är att jag har skräddarsytt min hållare och svetsat fast allting i ett läge, det finns alltså inte utrymme för justeringar. Kanske får anledning att utveckla något dylikt åxå, senare. Dessutom hade jag tur som kom över materialet genom en kompis, vet inte riktigt hur man får tag i sådant annars som privatperson. Ett lättlöst problem antagligen...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips