Jättefint att paddla i Färnebofjärden

Jag och min partner paddlade i Färnebofjärden förra helgen fredag (sen eftermiddag) till söndag (i mål tidig eftermiddag). Det blev några lyft, och lite utmaningar i form av strömmande vatten som stod extra högt pga det regnväder som bl.a. ledde till stora översvämningar io Gävleborg. Men sammantaget var det en otroligt fin och trevlig upplevelse. Skrev några rader om det på min blogg, där det också finns en karta över hur vi paddlade: https://fjallvandraren.com/2021/08/23/spannande-paddling-i-farnebofjarden/

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Fin tur ni hade och bra skrivet med länkar till information etc.
Om du läst den hade du settvatt man inte får tälta i parken annat än på anvisade platser.

Fin tur ni hade och bra skrivet med länkar till information etc.
Om du läst den hade du settvatt man inte får tälta i parken annat än på anvisade platser.
Tack!
Den hade vi allt läst, men vi kände att det fick vara ok. När vi slog läger vid ån hade det blivit sent: det började snabbt skymma, och vi var redigt trötta (och hade alldeles för långt till nästa anvisade plats).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips