Jämt-Norgevägen

Är det någon som nyligen (senaste 2 veckorna) vandrat leden norr om Sylsjön/väster om Helags från eller till Sylsjödammen till/från Sakristian? Jag är intresserad att veta hur alla flöden som korsar leden ser ut beträffande vattenflödet i år. Det är 50 år sedan jag gick den senast och tycker det skulle vara trevligt med en "reunion" men skönt att slippa bada i varje å.
 
Hej!
Jag var i området nu i början på Augusti, gick Jämt Norge vägen upp till leden mellan
Helags och Fältjägarstugan. Fortsatte sedan Jämt Norge vägen ner mot Sylsjön men sen gick jag på
södra sidan om sjön bort mot Biskopsstugan och vidare upp till Ekorrdörren över Sylsjödammen.
På den södra sidan fick jag göra 6 st vad där jag var tvungen att ta av mig kängorna för vattnet var för
högt för mina höga kängor dock var alla vad enkla.
Nu har jag inte gått på den norra sidan men på kartan ser ju den ut att vara enklare vad där än på
södra sidan. Det vad som ser svårast ut på kartan är väl det över V helags ån nere vid Sakristian och
när jag var där tyckte jag inte det såg svårt ut men som sagt jag vadade inte över där!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.