Itabs allroundbyxa?

Funderar på att införskaffa Itabs "allroundbyxa" som enl dem själva ska vara den mest sålda. Min tanke är att kunna använda den förutom i friluftsanvändning även som jobb- och "alldagsbyxa". Den ska tydligen vara 65% polyester, 35%bomull - alltså som fjällrävens gamla beprövade...
Någon som har erfarenhet av dessa byxor, positivt eller negativt?
Mvh Bertil
 
Hej,
Jag har ITAB:s Allroundbyxa och tycker den är bra. Passar mig bra, och torkar relativt fort. Vid litet
kallare väderlek känns den litet för sval. Jag använder
under hösten och vintern ITAB:s byxa Canvas. Den byxan
är min favorit, men litet för varm på sommaren.
(Jag använder även ITAB:s Fjällbyxa)
ITAB:s kläder har ju diskuterats här på Utsidan. Somliga tycker si och andra tycker så.
Jag är helnöjd med både Allround-byxan och Canvas-byxan. Jag använder dem praktiskt taget dagligen.
Betr. ITAB, så har jag inte handlat på postorder, utan
alltid handlat i deras butik. Det kan ju vara besvärligt om man bor för långt från Surahammar.
/ Bertil
 
Jag har under 2 års tid använt Itabs Forest Worker och de är fortfarande felfria... Idag så är jag helt obekväm med vanliga blåjeans eller liknande plagg då jag saknar passformen och fickorna.
Jag kan varmt rekomendera att handla via nätet då det fungerat klockrent för mej och och deras kvalitet i förhållande till priserna är mycket god.

Kläder som jag kan rekomendera är:
Discovery jacka
Windreaker soft alt. solid
Fjällbyxa
Forest worker
All Season
Byxa och jacka: Jock

Det finns massor av pengar att spara om man klarar sig utan dyra märken, men... Med tanke på att det finns så många trådar här på Utsidan som berör Itabs kläder och deras märke T&P Outdoor så borde dessa definitivt klassas som "kända" märkeskläder...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mörtkungen Itabs sarektröja Kläder 6
Jallur ITABs Merino-set Kläder 5
Sarvi ITABs T&P Vindblus Kläder 25
action2 ITABs skalbyxor Kläder 6
estetdrägg Första reflektion från ITABs softshell ultimate Kläder 1
Sussie84 ITABS kläder för damer? Kläder 18
jockeastrom ITABs Packawayställ? Kläder 13
samme83 Storlek på ITABs kläder Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.