Itabs sarektröja

Har funderat på att köpa en Sarektröja från Itab ett par gånger men det har inte blivit av.. Funderar på om en sådan är som en vanlig fiberpäls fast lite snyggare(?) och med krage eller om den är tjockare och varmare också?
 
Jag har haft min mer än 2 år nu och kan nog säga att det är en favorit. Den här årstiden har jag nog den varje dag. Utom när frugan tvingar mej att tvätta den.
Den är inte vind tät men det ser jag dock som en fördel.
Den skulle nog bli för varm annars.
Färgen jag valde är den mörka och den håller färgen.
Köpte även deras typ HH tröj/ jacka att ha när man sitter vid brasan, den är inte snygg men så skön.
Du blir nöjd.
Mvh Johan
 
Ok, låter ju bra. Nöjd blir jag säkert, dock är jag ganska stor på fleeceplagg, har även ett par fiberpälsar. Ibland har jag fått för mig att sarektröjan är lite tjockare ändå, har därför blivit sugen på en.. Har den lite motstånd mot vind? eller är den som en klassiskt fiberpäls att det blåser rätt igenom.
 
Har funderat på att köpa en Sarektröja från Itab ett par gånger men det har inte blivit av.. Funderar på om en sådan är som en vanlig fiberpäls fast lite snyggare(?) och med krage eller om den är tjockare och varmare också?

Den blir lite noppig efter ett tag men ska du inte ha den i de fina salongerna :) så spelar väl inte det ngn roll. Upplever dock att fiberpälsen inte är av samma kvalitet som HH-pälsarna när de kom en gång i tiden. Trots det tycker jag ITAB:s grejor ger extremt bra valuta för pengarna.

M.
 
Håller med övriga kommentarer. Är inne på min andra nu och den är en favorit. Väldigt varm under en jacka men Inte särskilt tät, så det luftar bra när jag tar av jackan.
 
"Vad väger den?"

Vet inte men den är ganska lätt !!
En fluffig fiberpäls, och den är snygg... jag har den ljusare ;o)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jallur ITABs Merino-set Kläder 5
Sarvi ITABs T&P Vindblus Kläder 25
action2 ITABs skalbyxor Kläder 6
estetdrägg Första reflektion från ITABs softshell ultimate Kläder 1
myospinae Itabs allroundbyxa? Kläder 2
Sussie84 ITABS kläder för damer? Kläder 18
jockeastrom ITABs Packawayställ? Kläder 13
samme83 Storlek på ITABs kläder Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.