Isklättring i Lammhult???

Hej!
Jag har hört talas om att det inte bara är möbler som gäller i Lammhult. Enligt ryktet så skall det finnas något ställe som det skall gå att klättra is på. Själv så är jag himla intresserad att sticka dit och kolla(klättra). Skulle dock behöva en vägbeskrivning och om någon vet hur mycket is det finns där nu så får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Själv så kommer jag ifrån Växjö och sticker gärna upp så fort det finns is!

Det kanske till och med finns någon som vet andra ställen som det kan bildas is på i närheten??
/Anders

Trollegata - Mariannelund

Har spenderat en vinter (-97) i Eksjö (gör aldrig det...) och hittade fin is på Trollegata en kall januaridag. Den var ju inte metertjock, men klätterbar! Fick tips på några andra ställen jag inte hann kolla av någon på klätterväggen i Eksjö. Hör med höglandsklättrarna, de borde ha några bra tips!

Lycka till!!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips