Isklättring i Järvsö/Hälsingland

Hej
Jag ska tillsammans med familjen spendera dagarna mellan jul och nyår i Järvsö och söker någon att testa lite isklättring med, givet att rätt förhållanden finns naturligtvis. Min fru anser att äldste sonen (5 år) fortfarande är för ung för att säkra mig:). Har hållt på lite med traditionell klättring och testat isklättring vid ett par tillfällen. Långt ifrån någon expert alltså. Är det någon som är i krokarna och är sugen att köra lite?

//Peter

Säsongen har ju inte varit så bra än så länge... Men nu har vi minusgrader och den blöta hösten hösten borgar för fina förhållanden vid Orfa. Det brukar frysa rätt fort där tack vare norrläget. "Stora väggen" är ca 45 lång och håller klass 3.

Hoppas att du får chans att nöta yxorna i vinter!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips