Isar i Stockholm?

• Trådstartare arvid@physc.su.se (Arvid Nilsson)
  • Start datum

arvid@physc.su.se (Arvid Nilsson)

Gäst
Hur ser det ut nu egentligen? Vilka isar har klarat tön. Vad kan man hoppas på i helgen? Dagens väder är ju förödande, varmt, mulet och fuktigt.

birgitta57@alfa.telenordia.se (Birgitta)

Gäst
Yngern, Nykvarn

9 januari hade Yngern utanför Nykvarn kanonis 10-15 cm Den ligger säkerligen kvar nu till helgen.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

jan.scheja@posten.se (Jan Scheja)

Gäst
Åk med föreningar

Jag håller med om att isläget kanske har blivit vanskligare under veckan. Se annars min rapport om "fina isar söder om Stockholm". Jag har svårt att tro att Drevvikens is t.ex. skulle ha minskat mycket i bärighet under veckan. Ett tips är annars att ansluta till någon av Friluftsfrämjandet eller Friskis & Svettis turer. Jag är själv medlem i Främjandet och har mycket goda erfarenheter av deras turer. Det känns alltid tryggt att överlåta turläggningen till någon eller några som har skaffat sig den senaste informationen om isläget och att åka i en grupp.
/Jan

arvid@physc.su.se (Arvid Nilsson)

Gäst
var är det?

Var ligger Yngern? Har du något tips på hur man tar sig dit?
Arvid

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips