Iran. Någon med erfarenhet?

Hej

Funderar på att åka till Iran i sommar med tjejen. Någon med erfarenhet från klättring där? Har ni några rekommenderade leder eller områden?

Är sugen på multipitch i grad 6A-6B. Troligtvis med guide eftersom att hon är lite höjdrädd. Har tidigare kört både trad- och sportmultipitcher i de graderna på egen hand.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Klättring i Iran

Hej!

Jag heter Hamed och jag bor i Ulricehamn, Sverige.
Jag kommer från Iran och jag är isklättring, inomhus klättring och tradklättring instruktör. Jag är jätte erfaren och jag kan hjälpa er.
Jag har många kompisar och kontakter som kan hjälpa er vid resan.
Kontakta gärna mig

hamed_razzaghi@yahoo.com

0725881084

Tack för info Hamed! Det är nog lite för varmt när vi åker dit i juni så blir ingen klättring. Däremot ska vi upp på Damvand, men det är mer vandring än klättring.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips