Information om GPS önskas

Någon som vet var jag kan köpa kartor till min Garmin eTrex Legend?
Någon som har erfarenhet av gratisprogrammet Ninox från http://www.chartwrite.se?
Någon som kan få Route66 2001-2002 att visa ´brödsmulor´ när ni kopplar GPS:en till PC:n?
Någon som har scannat en karta själv och anser det värt besväret med kalibrering?
Någon som nyttjat tjänsten Din karta från Lantmäteriet och kan beskriva nyttan i relation till kostnaden (185kr) av att få en karta över ett specificerat område, speciellt med avseende på upplösning, zoomförmåga och exempelvis Fugawi Oziexplorer eller Ninox?

med vänlig hälsning

Fredrik Olén

mindmine; sa:
Någon som vet var jag kan köpa kartor till min Garmin eTrex Legend?
Någon som har erfarenhet av gratisprogrammet Ninox från http://www.chartwrite.se?
Någon som kan få Route66 2001-2002 att visa ´brödsmulor´ när ni kopplar GPS:en till PC:n?
Någon som har scannat en karta själv och anser det värt besväret med kalibrering?
Någon som nyttjat tjänsten Din karta från Lantmäteriet och kan beskriva nyttan i relation till kostnaden (185kr) av att få en karta över ett specificerat område, speciellt med avseende på upplösning, zoomförmåga och exempelvis Fugawi Oziexplorer eller Ninox?

med vänlig hälsning

Fredrik Olén
Jag föreslår att du söker här på gamla inlägg. Det finns massor av info!

/Janne

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Tack för det pedagogiska svaret

Helt korrekt Janne, det finns massor med info i databasen. Och jag har full förståelse för att ni inte vill ha samma frågor ställda om och om igen. Jag gjorde en sökning och kunde inte hitta det jag ville så därför ställde jag min fråga.

Att köpa kartor till min GPS är inte svårt utan jag söker alternativa inköpsställen.

Tyvärr finns det ingen information om Ninox i gamla inlägg. Tyvärr finns det inte heller någon information om mitt förmodligen triviala problem med Route 66.

Det finns massor med matnyttigt om kalibrering av kartor men jag undrar om någon tycker att det är värt besväret?

Vad gäller LMs "Din Karta" så undrar jag om den är användbar tillsammans med något av de program som finns att tillgå?

Vill inte ta upp bandbredd i onödan men har inte lyckats på egen hand att få fram den information jag behöver.

mvh

Fredrik Olén

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips