Identifiera Kanot

Hej!

I en snabb affär köpte jag för länge sedan en kanot av en kompis som tog sitt pick och pack och flyttade till Australien. Jag har försökt ta reda på vad det är för märke och sort men även om jag haft andra att fråga är det ingen som vetat vad det är för något. Nu tänkte jag ge bort den till min son (eventuellt sälja den om han inte vill ha den) och det vore skoj att veta vad jag ger bort för något och tänkte det borde finnas någon eller några här av alla oerhört kunniga på området som kanske vet vad det är för märke så jag bifogar bild och frågar snällt.

Bilagor

• Kanot 22.jpg
    Kanot 22.jpg
    31.1 KB · Visningar: 731
I slutet på 70- och början på 80-talet, när Kanotvåg drog igång, och kanadensaren var populär, var det många som byggde kanoter.
Det var lätt att gjuta av en gammal kanot, och göra en liten ändring, så var det inte en kopia av den gamla.

Kanoten på bilden är inte något av de kända märkena.

Mått på kanoten? Längd, bredd,

Svante

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips