Idefix Regnställ inte samma längre! Är det nya lika bra?

Har läst mycket gott om ITABs T&P Packaway och T&P regnstället.

Jag valde att skicka efter T&P regnstället: https://itaboutdoor.se/klader/regnklader/t-p-regnstall-herr.html

Det andra som säljs och flest köper och rekommenderar är https://itaboutdoor.se/klader/regnklader/t-p-packaway-regnset.html

Väl i handen och på mig tycker jag inte stället matchar vad jag har läst om, men å andra sidan finns det ju diffar i produktbeskrivningar och erfarenheter när man läser vad folk skrivit om t ex angående vattenpelare, andasförmåga, knappar istället för kardborrband etc.

Orsak?, http://www.lecafritid.se/regnpackawayjacka.html
Så såg den alltså ut tidigare. Fler bilder och info finns att finna om man söker.

De(t) gamla lovordade regnstället är alltså ersatt med en ny produkt till ett lägre pris?

Finns det någon som har haft ett gammalt ställ och ersatt det med detta nya och kan säga vad de tycker om det? Skillnader? Erfarenheter utav er som faktiskt har köpt det här nya? När skedde ändringen?

Just nu överväger jag att fortsätta köra vidare på mitt Helly Hansen Sandness som är vattentätt och grymt slittåligt om än lite tyngre och mer skrymmande, för på kroppen känns de här två lika varma på sig, men sandness går att dra över kängorna. Det måste verkligen ha hänt något, för ITAB stället jag köpte är allt annat än det jag läst om.

Om jag trots allt är helt ute och cyklar hoppas jag moderator kan ta bort tråden eller att jag blir rättad av folk.

Här är länken till ITAB själva: https://itaboutdoor.se/t-p-packaway-jacka-2549.html
 
Senast ändrad:
Gamla Packawaystället skrevs det mkt om på Utsidan för 10 år sedan. De flesta omdömen var positiva men det fanns även negativa.

Det gamla stället var i polyamid och T&P nuvarande är i polyester.

Vore väldigt intressant att läsa om stället från Lecafritid är detsamma som Packawaystället.

Generellt brukar polyuretanbeläggning på "andande" men regntäta vävar ha en begränsad hållbarhet. Gore-Tex håller bättre IMHO men priset är högre och många Gore-Texvävar är tyngre.

Thure
 
Vi har både det gamla regnstället och det nya.
Det gamla har fungerat utmärkt i de oväder i fjällen och längs kusten de har utsatts för.
Det nya har endast varit på en fjällvandring utan extremväder men det ger ett hyfsat gott intryck.
Det är klumpigare än det gamla och kan inte packas ihop lika bra.
Nätfodret på insidan av jackan gör den lite behagligare om man bara han en T-shirt under.
Inget av ställen är något jag skulle vilja gå i om det inte är regn, det är ju i princip plastpåse.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas Helly Hansens gamla regnställ Kläder 0
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
KohiNoor Regnställ Kläder 4
daviddenandre Skalplagg/Regnställ Kläder 13
Rikkard Små barn på vandring - regnställ Kläder 3
Bondmoran Vilket regnställ? Skalställ? Kläder 11
anejon Kompakt regnställ Kläder 6
Guldhönan Regnställ - back to basic? Kläder 1
Skogskungen "Packaway" regnställ från Ica Maxi. Kläder 3
daniel.leviathan Fjällvandring - Skalbyxor? Regnställ? Nybörjare som är smått förvirrad - Hjälp! Kläder 21
Sezziyanen Söker prisvärt regnställ för svenska fjäll! Kläder 23
erik555 Regnställ eller inte regnställ Kläder 10
andersmossing Regnställ, modell kompakt Kläder 3
oloeve Regnställ?? Vad köpa? Kläder 19
JorgenB Regnställ Cross Kläder 3
Nitsson Bra o billigt regnställ för dam Kläder 5
thureb DN-test av regnställ Kläder 8
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
Karolina P Dagens lyxproblem (regnställ) Kläder 11
Oskar R. "Everest 2,5 layer" regnställ Kläder 3
ebban regnställ - skall jag sparka försäljaren på smalbenen? Kläder 12
Blackbear Regnställ som andas Kläder 9
Sp Regnställ Kläder 2
Svala Snubben Regnställ för fiske och jakt! Kläder 7
vox2000 Helly Hansen-regnställ Kläder 6
MickeD Ännu en tråd om regnställ Kläder 4
sajberjohan Riktigt regnställ Kläder 14
niben Lätt regnställ (andas???) Kläder 94
adventure_transport Regnställ med förböjda knän? Kläder 3
Rodluvan Regnställ!! Kläder 11
grodanbolle Regnställ- råd? Kläder 13
perwickström Enkelt regnställ sökes Kläder 5
gundj Försvarets regnställ? Kläder 6
lnnoren Haglöfs nya regnställ Kläder 2
Fjällräven Singi regnställ Kläder 4
Vilket regnställ?? Kläder 2
gråben Samma gamla fundering... Kläder 12
bionicon Har Meindl Vakuum samma bredd och längd som Meindl Borneo? Kläder 0
freddag Softshell-vantar!!? Eller "Kapitalet och GUD i samma båt!" Kläder 15
janus82 Samma skalbyxa på vintern som på sommaren? Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.