I ett par knirrande, knarrande Meindl kängor...

Tjenare hej!

Har haft mina Meindl Island i snart ett år, och har väl inte använt dom jättemycket.

Dom fungerar bra och jag är nöjd med dom på alla sätt, förutom att dom låter så mycket när man går...

Det är ett jäkla knirrande och knarrande för varje steg jag tar och det försämrar ju inte kängorna i sig, men det är väldigt irriterande i längden måste jag säga.

Är det någon mer som haft problem med högljudda kängor och i så fall om någon vet råd om ljuddämpning.

Jag tror att det främst är lädret i överdelen på skaftet som gnisslar. Har försökt att vaxa in de delarna för att lädret inte skall vara torrt, men detta utan resultat.
 
Samma problem

Har samma problem, men ingen bra lösning. Det brukar bli lite bättre om man jobbar med plösen... Ljudet borde ju försvinna med tiden, åtminstone när det som låter är nerslitet, men hur kul är det?
 
Märkligt...

Själv har jag haft mina Meindl Island i två år och aldrig upplevt något knarrande. Vi är fyra personer som vandrat tillsammans, alla i Meindl Island, och ingen av oss har problem med knarrande kängor. Ska jag klaga på något så är det att de slits väl mycket ovanför tårna, sulan skulle ha gått upp över tårna innan det övergår till läder. I övrigt är jag otroligt nöjd med kängan och har inte haft tillstymmelse till skavsår med den.

// Daniel
 
-Slutknarrat !

Hej !
-Har hört talas om problemet. -Dock ej med Meindl.
Prova med att pensla på någon djupverkande smörjning typ EKOL olja.
Den kan köpas för ett överkommligt pris i någon Häst/Rid affär.

Mvh./ Martin
 
Knarr

Hej!
Använder mina Meindelkängor, Performance, dagligen och är väl inne på andra eller tredje paret. De har knarrat i början men efter ett tag så har detta försvunnit. Har inte försökt vaxa eller smörja på något speciellt ställe utan brukar med jämna mellanrum vaxa hela kängan.

/Hasse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.