hyra cykel i sydfrankrike

Det ser ut som att Nimes blir startpunkt för en vecka på cykel. Vart kan jag hyra cykel?

Någon som har tips när det gäller hyra av touringcyklar i sydfrankrike.

Fråga turistinformationen, på plats, är det bästa tipset jag kan komma på. De lär säkert ordna med det.

Jag kan rekommendera att cykla ner till medelhavet. Sträckan mellan Saintes-Maries-de-la-Mer och Agde är verkligen naturskön, ofta går vägen på ett korallrev så att man har havet på ena sidan och sjön på andra.

Hur som helst, ha en god semester.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
1242ISume; sa:
Har tittat på kartan och blivit tänd på cyklingen längs vattnet
Varför inte ta vägen över Mont Ventoux? ;)
Den mest klassiska stigningen startar i Bédoin och dit är det mindre än 10 mil från Nîmes.
OK, det blir kanske litet jobbigt uppför men det är onekligen klassisk cykelmark... :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips