Hur var sömnlös i rudan

Hur var sömnlös i rudan egentligen, ni som körde ?


Tänkte köra men nu blev det inte så....Lite sliten i kroppen så det blev lite andra aktiviteter i stället.

/Anders
 
Succe som kommer komma tillbaka

Jag är ju partisk, men det gick grymt bra. Stämningen var på topp hela tiden och alla deltagarna tyckte både arrangemang och bana.

Tyvärr så regnade det kopiöst, 11 millimeter enligt SMHI, men dom sade att det säkert regnade mer lokalt eftersom det var en kraftig kallfront där.

Banan höll riktigt bra trots det, men rötterna var totalt såphal bitvis. Jag gjorde själv en riktig fin vurpa (utan skador) där jag var uppe på benen innan hojjen hade stannat.

Flera av dom som ställde upp hade aldrig tävlat förut, och dom har i efterhand sagt att dom kommer tillbaka nästa år. Lasse Schmidt tyckte jag gjorde en stor prestation som dels tävlade för första gången, dels cyklade i gympadojjor. Han fick ihop 12 varv! Banan är 8,5 km så han slutade på 102 km. Det är nästan en finnmarkstur, fast utan grusväg och bara massa teknik och "riktig" mtb cykling...
Det tror jag "dödar" debatten om att man "måste" ha SPD skor för att cykla...

Vi har uppdaterat siten nu, så gå gärna dit och kolla på http://members.chello.se/ettannatlopp

Är det någon som har material från loppet (bilder, video, texter) så tar vi gärna emot det. Maila mig så lägger vi upp det.

Glömde nästan det, 2004 blir det ett nytt Sömnlös i Rudan, så då får du chansen igen :)

/Mattias
 
Vad är väl en bal på slottet?

Jag hade faktiskt kul hela tiden.Vi var två stycken som körde tre varv var i stafett.Visst blev jag blöt och trött, men moralen var hög på alla deltagare såväl dag, kväll, natt och morgon.Att få uppleva samma stigar ett helt dygn igenom var också spännande, ensam i skogen med rådjur och gryningsdimma hör inte till vanligheterna på ett XC-lopp. Jag sov någon timme mellan 4-5 på morgonen, annars gick mesta vilotiden åt att byta till torra kläder och käka kycklingsoppa som jag värmde på spritkök. Jag är mycket imponerad av mina medtävlare, alla hade trots ansträngningen ett uppmuntrande ord till varandra och hjälpte även till med samkörning när lysena började falna. Som loppet var upplagt så hade man ju ganska ofta kontakt med "ledartröjan", fast i mitt fall berodde det ju på att jag blev omkörd.
Banan passade mig perfekt, riktig MTB istället för ett förklätt landsvägslopp. Det fanns inte många tillfällen att slappna av och äta en energibar eller ta fram vattenflaskan, så varvningsområdet var välkommet efter åtta kilometer. Jag tror mycket på det här formatet framöver, det är helt klart det roligaste
jag har upplevt under fyra års långloppande.
Angående arrangemanget: Det var första gången, och med en mycket kort planeringstid och en liten arrangörsgrupp. Ändå lyckades Mattias & Co ro iland det hela mycket bra, och jag tror alla deltagare gick därifrån nöjda med en känsla av att ha upplevt något unikt.Det som jag känner behöver åtgärdas till nästa år är omklädning/dusch och cykeltvätt, men det är arrangörena redan medvetna om. Jag kommer att anmäla mig till nästa gång.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.