Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vi är ett gäng som hade tänkt att vandra i Jotunheimen i augusti. Alla bor i Stockholm och nu undrar vi om någon kan hjälpa oss med att hitta en bra färdväg dit. Vi har funderat på både bil och buss/tåg. Det som avgör är förstås priset samt smidigheten.
Jag har kört bil dit ett par gånger och det har alltid gått bra.Den enda nackdelen är väl att Norgens största "motorväg" är en smal 80-väg med dubbelspärrlinje och inga omkörningsmöjligheter. Man kan alltså med lite tur spara tid på att välja andra väga än just motorvägen.
Köp bara en bra vägkarta över Norge så kommer ni komma fram utan problem.
Har åkt tåg Stockholm - Oslo + buss Oslo - Gjendesheim/Fondsbu för en sommarvandring respektive buss Oslo - Bresitölen + tåg Finse - Oslo för en skidtur. Båda gångerna gick det jättebra.
Vi är ett gäng som hade tänkt att vandra i Jotunheimen i augusti. Alla bor i Stockholm och nu undrar vi om någon kan hjälpa oss med att hitta en bra färdväg dit.
Det som påverkar är väl förstås också varifrån er vandring utgår, och var ni slutar, om det är på samma ställe. Någon kommer säkert med bättre/mer detaljerade tips, jag har bara åkt bil till trakterna kring Bessheim och utgått därifrån.
Om ni inte redan hittat denna sida, så är den rätt bra som inspiration och utgångspunkt i info-letandet kanske (klicka "Jotunheimen" såklart): http://www.tilltopps.com/
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer