Hur lång är säsongen i Stryn?

Jonas

Gäst
Jag och ett par kompisar funderar på att åka till Stryn i slutet av augusti. Så nu undrar jag om någon varit där vid den tiden. Finns det någon rolig off-piståkning kvar då? Vore också tacksam om någon kunde tipsa om bra boende.
 

harv.meland@mailexcite.com (Harv)

Gäst
Info om Stryn her

Du kan stå ski på Stryn Sommerskisenter til September. I August kan det komme nysnø, men vær forsiktig, mye av grunnlaget, isbreen har smeltet før det, og det kan være sprekker under snøen utenfor merkede løyper. Offpiste er suverent nå i Juni, Juli er offpiste dårlig, August kan altså være bra (med nysnø, men farlig offpiste), September kan også være veldig bra med nysnø.


Ellers er vinterskisenteret åpent fra November til April. -Du kan stå på ski året rundt i Stryn!


Gå til www.strynsvatn.no/Sski.htm for informasjon & booking.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.