Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag står i begrepp att äntligen köpa min första kajak. Jag har kollat in Stadiums Everest kajak men är lite fundersam kring hur prestandan är. Har ni någon erfarenhet av denna att dela med er av till mig så skulle bli tacksam!
Rekommenderar att du läser dessa trådar först och frågar mer specifikt om du behöver.
Kort kan jag väl säga att som med allt annat så får du vad du betalar för. En plastkajak för 5000 är just det. Vet inte om en plastkajak för 15000 är tre gånger bättre, men något har de ju sparat in på. Deras glasfiberkajak skall tydligen göras av någon av de kända numera, tror det var Tahe, så de kanske är vettiga. Å andra sidan är det inte långt från 13000 upp till en erkänt bra kajak för.
Har idag paddlat en helt underbar premiärtur på över 1 1 /2 timma!
Köpte den på blocket & köpte sedan lite tillbehör på den nyöppnade point65 affären i Gävle.
Den är stor i sittbrunen så jag monterade ett par lårstöd så blev den mera lagom.
Det är bra kvalite på alla detaljer som roder, pedaler & beslag. Det man kan anmärka på kanske är att plast skrovet är ganska mjukt, men då i gengäld hållbart. Den går rakt & fint även utan roder & svänger fint när man kantar den lite. Den gör även bra fart genom vattnet & verkar gå fint även om sjön är lite gropig.
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer