hundras...håller på att fundera mig halvt galen

Jag har en Engelsk setter som jag tycker passar bra till det mesta, stabil och älskar motion och dragning. Jaktinstinkt har den men springer inte efter fåglar om man tränar den rätt tidigt att bara hålla koll på fåglar men inte springa efter dem.

Skäller nästan ingenting, lagom storlek, går lös med mig utan problem redan vid 6 månaders ålder. Älskar allt och alla och är otroligt social.

** Ha päls som klarar norrländsk vinter, vill ej behöva täcke på hunden!**
Här kanske det behövs något med värme om det är riktigt norrlands-kallt även om pälsen är hyfsat varm.

Keeshond?

En ras som jag tycker verkar väldigt intressant är Keeshond. Är det någon som har erfarenhet av den?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Varför inte en Lynx lynx istället? En sådan verkar passa in på kravbilden... ;)

lokatt-bengans_183875206.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips