Houdini Power Houdi

Gokväll

Lite funderingar dök upp under köptankarna...finns det någon som har koll på hur Houdini Power Houdi klarar slitage från ryggsäcken. Bör man undvika användning under själva vandrandet o bara ha den som förstärkningsplagg eller är det: ..all in..kör hårt, den klarar allt..do it..jacka? Tanken är att den ska användas under fjällturer året runt så önskvärt vore att få lite kvalitetsinfo från användare innan man lägger pengarna i tillverkaren fickor ;)

// Johan
 
Svårt att svara på. Alla sliter olika på saker. För det första så tror jag du skulle bli väldigt varm av att vandra i en power houdi.
Jag köpte min första power houdi 2006. Använder den dagligen till träning å bär ofta lättare ryggsäck. Så här åtta år senare är den i väldigt bra skick. Det som sliter mest på fleecetröjor är hårda saker. Tex ryggskydd, dragkedjor mm.
jag tror inte du behöver oroa dig.
 
Håller med föregående. Jag har 3 st Power Hoodie, hrm, så slitaget blir inte lika stort på varje kanske... men de har rätt många år på nacken nu, alla tre. Ryggsäcken i sig är inget slitage att tala om, men tänk på upprepat nötande från hårda saker. Typ om man har den på jobbet, och har passerkort i rem runt runt halsen, det sliter. Har en Black Diamond ryggsäck med en osmart liten blixtlåsficka på ryggen, den sliter. Kardborre på skidbyxhängslen, eller handskar tex, är nästan det värsta för sån fleece. (Och för Goretex.)
Houdini har såklart valt en bra fleecekvalitet, men oavsett fabrikat på plagget så kan det ganska snabbt bli synliga noppor pga denna typ av slitage, eftersom ytan är slät.
Houdini är dyra, men snygga och välskurna, lätt att få deras Power Hoodie som favoritplagg!
 
Härligt..o tack för era svar. Jag beställde en tröja o hoppas den kommer att hålla i många år. Det är en djungel det där med tröjor och som föregående skrev..dyrt..därför vill man gärna köpa med kvalitet. Hittills har jag bara hört goda recensioner så jag tror nog att det blir en bra affär. Tusen tack för att ni delgav mig era åsikter

Ha en riktigt trevlig helg :D

// Johan
 
Härligt..o tack för era svar. Jag beställde en tröja o hoppas den kommer att hålla i många år. Det är en djungel det där med tröjor och som föregående skrev..dyrt..därför vill man gärna köpa med kvalitet. Hittills har jag bara hört goda recensioner så jag tror nog att det blir en bra affär. Tusen tack för att ni delgav mig era åsikter

Ha en riktigt trevlig helg :D

// Johan

Jag tycker de blir noppiga för fort.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ratfink Houdini Power Houdi....!?! Kläder 23
arvidsson.anna Houdini Pitch Jacket - någon som testat? Kläder 0
branfeldt Houdini Wooler Houdi, erfarenheter??? Kläder 14
alexl Houdini gånger två Kläder 10
emil.martinson Houdini fusion gear pants Kläder 5
niklasaxelsson Houdini Cloud Nine Kläder 0
samohtII Houdini Kläder 3
marquiizen Houdini mr. dunfri Kläder 0
marcusen Houdini Surpass Kläder 6
Kjallke Houdini guide pants Kläder 4
limmE Houdini houdi (M) Säljes Kläder 2
Smogz Andra märkens motsvarighet till Houdini Houdi? Kläder 4
fredde314 Houdini Fusion Jacket Kläder 6
loewen Houdini Kläder 1
Easthill Norröna Svalbard Flex1 Pants VS Houdini Motion Pants - Hurricane Kläder 3
tsebring Houdini Liquid Rock Pants för löpning? Kläder 4
oavsett.vad Houdini Motion Pants för dom svenska fjällen? Kläder 3
Alvide Houdini Fusion Guide Pants (Fusion Gear Pants) Kläder 0
Charli28 Houdini switch jacket - tillräckligt varm? Kläder 0
Snubblaren Houdini? Kläder 24
packåsnan Alternativ till Houdini Men's Liquid Rock Pants? Kläder 9
joanpann Houdini-brallor? Kläder 4
PJE Houdini Kläder 0
9219 Houdini Kläder 2
langby Polartec Power Shield Pro Kläder 3
perwickström Power Shield och impregnering Kläder 5
Mathew Skillnad mellan Thermal Pro och Power Tretch? Kläder 1
mellgren Polar Tech/Dry Clime/Power stretch/Windstopper Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.