Houdini?

Har kollat in houdini lite testat kompisars tröjor men vad fanken är det som är så speciellt med den för en vanlig tröja går ju på 1600. Är det för det är en märkesprodukt som gör den så dyr?
 
Det är bara att titta på skillnaden mellan Arcteryx (5 995 kr) och Marmot (3 995K) jackor till exempel. Samma material men till olika priser. Självklart betalar man för märket till viss del men tillverkning spelar också in i priset.

Har själv varit och klämt på den och blir onekligen sugen efter allt gott man hört om Houdini, speciellt deras Power Houdi :)
 
Power houdi Houdini

Visst kan 1700 kännas som mkt pengar. Men den första köpte jag 2007 och har använt den hur mkt som helst. Den ser fortfarande ny ut. Har nu flera som jag använder i stort sätt varje dag. Så om man ser till hur mkt nytta man har av plagget blir inte kostnade så hög. Håll även ögonen öppna på deras egen utförsäljning som man får mail om via deras facebook sida om man använder det forumet. Där har jag köpt dem för 900.- istället.
 
Håller med om att priset är rätt saftigt. Men deras produkter verkar hålla hög kvalitet(?)

Det kan löna sig att vara uppmärksam på utförsäljningar i diverse sport-butiker. Jag har ibland sett fjolårets Houdini-tröjor gå för under tusenlappen.

Beträffande höga priser, jag tycker etiska/klimatvänliga tillverkningsmetoder absolut motiverar ett högre pris. Många problem idag är resultat av dumpade priser, vilket i slutändan slår hårdast på enskilda producenter och arbetare. Om Houdinis höga priser är motiverade har jag dock ingen aning om.
 
Nu är ju smaken (lyckligtivis) olika men jag tycker att Houdinis plagg generellt sett är väldigt snygga. Många plagg i fleece-genren tycker jag ser i princip likadana ut.
Så det kanske är en liten designer som tänkt extra mycket?

Jag är otroligt nöjd med min Power Houdi, både funktions- och utseendemässigt. Det skall erkännas att jag säkert inte använt den lika mycket som många andra gjort men efter tre år och ett antal tvättar ser den bara marginell sliten ut.
 
Så deras power houdi ska vara lager ett ? :S

"Huvjacka i Premium Polartec® Power Stretch®.
Ger isolering, fuktreglering, maximal rörelsefrihet och komfort närmast huden."

Vad jag förstått det som så ska man ha något under fleetröjor men med houdini ska den vara lager ett?
 
Jag är ett stort fan av Houdini. I mitt tycke gör de mycket funktionella kläders som dessutom är estetiskt tilltalande och snälla mot miljön. Jag köpte min första Power Houdi för kanske 6 år sen nu och använder den än. Visst, det är inte så mycket tyg var i den och den är hårdare men likväl så har den följt mig och kommer absolut att finnas med flera år till. Dock passade jag på att köpa en ny på deras sista utförsäljning.
Jag hävdar att Power Houdi är världens skönaste tröja, jag har aldrig hittat eller känt på någon som kommer i närheten. Fick jag således välja att bära endast en tröja resten av livet vore valet enkelt.
 
Så deras power houdi ska vara lager ett ? :S

"Huvjacka i Premium Polartec® Power Stretch®.
Ger isolering, fuktreglering, maximal rörelsefrihet och komfort närmast huden."

Vad jag förstått det som så ska man ha något under fleetröjor men med houdini ska den vara lager ett?

Det är naturligtvis valfritt. Dragkedjan är kanske inte så skön om man har en ryamatta på bröstet...
Själv brukar jag allid ha något under - t-shirt eller underställ. Allt beroende på aktivitet.

Houdinianerna har även ett par byxor i Polartec® Power Stretch® som definitivt inte behöver långkallingar för att funka.
 
Måste bara flika in, har en power houdini och det är mitt mest använda plagg. Året om i alla situationer förutom på jobbet håller den mig varm och förhållandevis snygg :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.