Houdini guide pants

Är sugen på tunna skalbyxor att dra på sig vid skogsaktiviteter och vi skidåkning.
Någon som har åsikt om dessa eller gear pants och hur är de i storleken? Ligger på gränsen mellan L och XL enligt tabell men vill kunna ha byxor under ibland.

Shout!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det är nog lättare att höra från den butik där du tänkte köpa dom, även om den är online så finns dom säkert på mail för frågor. :)

Jag har ett par fusion gear pants. De är stora i storleken så gå på den mindre om du är mitt emellan storlekarna. Annars så är de grymt bra, andas bättre än vad jag förväntade mig tack vara softshellpanelerna utan membran. Fickorna är väl genomtänkta för skidåkning. Det ändå dåliga jag kan komma på är att det saknas slitstarka paneler mot vassa stålkanter. Speciellt när man som jag bara åker offpist med breda skidor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips