Höga Kusten

Hej,

jag funderar på att i slutet på juni spendera några dagar kring Höga Kusten tillsammans med mina barn (8, 11, 13). Jag har hittat Höga Kustens fina site och kikat lite, och undrar nu lite grann om era tips kring ledförslag.

Jag kommer med bil och kan starta vad som helst, fint vore om man kan göra ngn form av runda så man kan återvända till bilen. Sova då i tält alternativt vindskydd. Men jag är flexibel kring detta med, det går ju alltid att lösa.

Likväl kan jag tänka mig att hyra en stuga och göra dagsturer.

Omfattningen är väl mest "typ några dagar". Vi har tidigare besökt Skuleberget och gjort deras via ferator, ngt vi uppskattade. Vi vill vandra, snarare än klassiska barnaktiviteter, så det är dina förslag på fina leder jag är ute efter.

Tack!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tältar ni så är det fint vid Tärnättholmarna, har själv legat dår med båt inför besök i Slåtterdalsskrevan för några år sedan, de ju ett måste. Nu tänker vi själva tälta vid Tärnättholmarna när vi besöker området nu i slutet på maj. Innan tältandet tänker vi hyra stuga vid Friluftsbyn och gör utfärder upp till själva Skuleberget som också tillhören måstena

Det går att gå en runda i Skuleskogen från entre väst eller entre syd med slåttdalskrevan, slåttdalsberget tärnettvattnen(tältplats), tärnettholmarna(tältplats), Kälaviken(tältplats) tid ungefär två dagar med barn.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips