Hjämlar!

Det är nog först när man fått något i huvudet som man inser att man faktiskt vill skydda det. Numera kör jag alltid med hjälm och det är ett under att jag har ett huvud kvar att skydda.

Burtons hjälmar är mkt bra (snowboard-hjälmarna) dom har öppningsbara ventiler och bra foder när det är lite kallare. Däremot kan dom se lite stora ut på huvudet på vissa. Man måste juh erkänna fåfängan ibland.

TPC har ganska bra hjälmar också. Ett + är att dom är ganska billiga och kanske därför anses dom inte så där himla tuffa av många. Men dom sitter ganska bra och ser grymma ut.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.