Hjälp - Vandringskängor!

Hej :)

Jag ska vandra i fjällen med min klass i ca en vecka i augusti.
Jag ska köpa vandringskängor tills dess och undrar vad för käbgor jag ska köpa,vilket märke osv..

Tack på förhand :)

Hej! Jag har gått många kilometer med Haglöfs halvhöga svarta dam lädersko. Kombinerat med vristskydd upp till knäna funkar de jätte bra i vått väder och vid vad.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Märket är helt oviktigt. Det som spelar roll är att modellen passar till det du tänkt göra, och att kängan passar din fot.

Vandringskängor kostar en hel del pengar, så fundera ocså på vad du kan (och kommer) använda dom till förutom den här veckan i augusti.

Och, viktigast av allt, se till att gå flera rejäla promenader i dom på hemmaplan först. Skoskav gör ingen glad...

Behöver du verkligen kängor?

Är du säker?
Hur mycket avser du bära?

Var skall ni sova?

Många fötter håller bättre i mjukare skor....

//J

Är du säker?
Hur mycket avser du bära?

Var skall ni sova?

Många fötter håller bättre i mjukare skor....

//J

Relevantare fråga är väl var användaren ska gå nånstans. Muddus myrar eller ett par mil i blockmark ställer andra krav på skodonen än om de ska användas på en spångad led osv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips