Hjälp - skavsår och blåsor!

Åttahundra grader, du kan lita på mig ...

En normal minus 5 vinterdag är sultemperaturen direkt vid urdagning av foten ca 70° inne i kängan.
Nähä, det tror jag inte på. 70 grader farenheit möjligen. Eller om man har radioaktiva preparat i hålfoten. Var har du hört detta?

Nä 70 grader är ju helt orimligt.
50-55 grader brukar räknas som brännhett, dvs det är för varmt för att hålla handen på mer än några sekunder.

Leif...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Teflonstrumpor

Har tidigare recenserat ett par strumpor http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=2145
Dom har hjälpt mig och några andra jag känner. Kom hem från fjälltur igår och får då tillägga att jag inte är lika nöjd som förut. I hälen på dessa strumpor har fabrikanten vävt in namnet SEGER. I vardera änden på detta namn, där man skarvat tråden mellan svart och vitt uppstod en liten knut. Den knuten har sedan korvat sig och samlat på sig ludd från ytterstrumpan och blidat en liten klump, som effektivt gjorde min skidtur mer problematisk. Tyvärr började problemet en dag, då man inte gärna tar av sig ute på fjället, (hård vind, högt snödrev, och långt att gå) och börjar tejpa, utan man tror att det skall klara sig. Resultatet blev stor blåsa på hälen på grund av dom strumpor, som skulle skydda mot skav. Hur får jag tag i Seger? Hur kan man hitta på något så dumt som dessa knutar?
\C

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips