Hjälp någon?

är så fruktansvärt oteknisk, behöver få veta exakt hur och vart jag börjar om jag ska gå ifrån malmö till Stockholm och alla olika etapper, letar och letar men hittar ingen som kan hjälpa mig😕

Ta bussen till Kvarnby, gå till Torup, haka på Skåneleden norrut, rejäla orange band och stolpar. Finns på www.skaneleden.se.

På denna kan du finna hur du tar dig ut ur Skåne. Därefter Småland som har sin vandringssida bl a här http://www.sverigesvandringsleder.se/smalandsleden.

Nu tror jag du kann komma vidare själv.

Biblioteken har en bok Vandra i Sverige, bilvägen Malmö-Stockholm är ca 65 mil. Att gå i terrängen blir lite längre. Vandringslederna går inte alltid till någon butik så ibland måste du göra avstickare och gå till butiker, badhus, låna en vandrarstuga för att vila upp dig något dygn och torka din utrustning etc.

Östergötland, Sörmland har sina vandringsleder och vid Södertälje skulle jag råda dig att ta lokaltåget in till stan.

eniro,se har kartor. Berätta gärna om din tur sen här. I början går du ca 15 km per dag och mot slutet ca 35 om din kropp fungerar normalt. Gå lättklädd och ta på dig vid varje rast.

Givetvis får du skriva PM

go tur

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips