Hjälp med Meindl-storlekar och läst inför kängköp

Har ringat in Meindls Kansas som en typ av känga som passar mina behov. Jag har dock lite smalare fot -bör jag överväga att prova Kansas Lady? Den borde ha en smalare läst än vanliga Kansas:en?

Ser att det finns en Meindlsko som heter Tacana med som ser likadan ut - vad skiljer dem åt? Är det samma?

Ska man ha sin "vanliga" storlek i Meindlkängor eller ska man gå upp i storlek så att man får den där marginalen man ska ha i tårna?

Tacksam för all hjälp!

Du måste prova dem mina meindl har inte specillt hög läst men jag har problem att tårna tar i framme om jag inte knyter om dem. De använder USA storlekar så 39/40=6,5 mitt i mellan i en del storlekar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips