Hinner jag med tåget Kiruna-Ritsem?

Tänkte att någon måste ha stått inför frågan tidigare (om tidtabellen var ungefär densamma): Jag kommer med flyg till Kiruna den 31 juli klockan 13:35, och skulle vilja åka vidare mot Ritsem direkt med tåg som går 14:16 - tror ni det funkar, ens om flyget kommer i tid? (Jag är tungpackare, så ryggan går definitivt inte som handbagage..)

Dessutom behöver jag bunkra gas, men det kanske går att fixa i Ritsem om jag inte hinner i Kiruna. Eller tigga kvarlämnat på flygplatsen som någon tipsade om, men det känns ju inte helt stabilt.

Jag har iofs inget emot att tillbringa en natt i Kiruna, men det är ju trevilgare att komma till fjälls direkt, så om det inte klaffar satsar jag nog på att bege mig mot Kab-Abisko-fjällen i stället.

/Per

ps - om någon Kiruna-bo läser detta så kan jag ju erbjuda en snickers eller två för en gasleverans och en skjuts från flygplatsen till tågstationen! :D

fson; sa:
Tänkte att någon måste ha stått inför frågan tidigare (om tidtabellen var ungefär densamma): Jag kommer med flyg till Kiruna den 31 juli klockan 13:35, och skulle vilja åka vidare mot Ritsem direkt med tåg som går 14:16 - tror ni det funkar, ens om flyget kommer i tid?

Förbeställ en taxi, om bara flyget kommer i tid så borde du hinna. Det är väl 6-7 km från flygplatsen till Jvgt-stationen så du borde hinna stanna på Statoil och köpa gas också... Eller så kanske du hinner göra det i G-vare när du byter från tåg till buss? Och varför Kiruna och inte G-vare om du ska till Ritsem?
[Ändrat av öringen 2007-06-26 kl 10:42]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
öringen; sa:
Förbeställ en taxi, om bara flyget kommer i tid så borde du hinna. Det är väl 6-7 km från flygplatsen till Jvgt-stationen så du borde hinna stanna på Statoil och köpa gas också... Eller så kanske du hinner göra det i G-vare när du byter från tåg till buss? Och varför Kiruna och inte G-vare om du ska till Ritsem?

Bra tips, tack för det! En halvtimme i Gällivare borde räcka för att rusa upp till Intersport.
Det blev Kiruna eftersom flickvännen hade eurobonuspoäng som behövde åkas upp.. (och för att det inte är så himla kinkigt vart jag hamnar till slut)

/Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips